piątek, 30 listopada 2012







zdjęcia z dnia dzisiejszego :) Wioska pigmejska NGOUMA

Pigmeje to naprawde niscy ludzie...
Wkoncu mam jakies zdjęcie :)


1. Co tam konkretnie robisz- pracujesz? Jeśli tak to w jaki sposób i po ile h dziennie?

- wstaje kolo godziny 6 (czasami ide na msze)
- o godzinie 7 jem sniadanie
- przed 8 zabieramy sie za prace...tak gdzies do godziny 14
- o 14 jest obiad
- po obiedzie jest siesta...wiekszosc ludzi idzie spać, a ja robie sobie coś tam..
- koło 15-16 wracamy do pracy i tak do 18...około (czasami pracujemy czasami nie)

- pracy tutaj jest duzo duzo...robi sie różne różne rzeczy...od elektryki, po porządki w kontenerach a także cięcie i układnie drzewa...poprzez spawanie, ciecie, zmienianie koła..i drobne naprawy auta...(poprostu wszystko!)
Tak jest w tym miejscu w którym ja jestem

2. Co jesz? Zapewniają ci jedzenie czy sam musisz o to zadbać (dżungla, polowanie, dzida itd.)?

- jedzenie...hymm myślałem że będzie tu głodówka...ale tak nie jest..jedzienie jest świetne!! takie naturalne, zawsze swieże.
- Mamy kucharza rodriga (czarny chłopak) - który bardzo dobrze gotuje i to tak po polsku..
- wode trzeba pic przegotowana lub odsadzana przez filter..i tylko taką pijemy

3. Ilu Polaków jest z Tobą?

- w miejscu w którym akurat jestem jest 6 dziewczyn które pracują w szpitalu (pielegniarki, lekarki, dziewczyna do apteki i do laboratorium) - same polki
- Ksiądz Mieczysław Pająk jako ksiadz i facet od wszystkiego no i ja, własnie do pomocy jemu

4. Jak na razie nie miałeś żadnych problemów ze zdrowiem?

- Jesli chodzi o zdrowie to tre bien ;p zadnych problemow
- Bałem się o malarie bo nie kupiłem jednak zadnych lekarst na tą chorobie ale Pani doktor mowiła mi że nie mam sie o co martwić...
- Każdy po przyjeździe gdzieś w okolicach jednego miesiąca pobytu choruje na cos...nie ma co, zmiana klimatu itd robi swoje...

5. O której robi się tam ciemno?

- ciemno sie robi koło 17-18...

6. Porozumiewasz się z tubylcami po angielsku? Czy na migi?

- Z jezykiem jest tutaj kiepsko...prawie nikt nie zna angielskiego
- W kraju tym obiazuje jezyk Francuski i wiekszosc ludzi mowi po nim, jednak jako tako jest tu jezyk SANGO..."prosty" ale bardzo dziwny...(przynajmniej na razie)
- Pigmeje mają swoj jezyk...AKA...jednak rozumieją wszyscy SANGO

- dla przykładu: mmmmm - oznacza TAK

To chyba na razie tyle. Uważaj na czekoladki bo mogą być zatrute (if you know what I mean)!

  - W kraju tym nie pyta się kobiet ani meżczyz czy jesteś z kimś albo ile masz lat...pytasz się poprostu ile masz dzieci :) dziewczyny chcą mnie zapoznać z jakaś czarną pielegniarką...młoda i mądra i ma tylko jedno dziecko :)))=p
  - A jesli chodzi o sexTurystyke...to podobno kobiety sprzedają się za 500 CFA (1euro to 650 CFA)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz